Iskola-előkészítés

Iskola kezdésre valóban iskolaérett lesz-e a gyermeke?
Szeretné, ha fejlett képességekkel és erős alapokkal kezdené az első osztályt?

 

Rendszeres játékos fejlesztés mellett

  • gyermeke iskolaéretten és felkészülten kezdheti az első osztályt
  • könnyebben tanulhat meg írni és olvasni
  • zökkenőmentesebb lehet az iskolakezdés és a tanulás
  • nagyobb a valószínűsége, hogy olyan jó jegyeket szerez, amilyeneket a képességei szerint elvárhatók tőle
  • elkerülheti a kudarcokat, szeretni fogja az iskolát

Döbbenetes tény, hogy a gyerekek egy része normál intelligenciaszint (átlagos vagy annál jobb képességek) mellett is tanulási nehézségekkel küszködik. Gyötrelmes számukra az írás és olvasástanulás. Mire kiderül a baj, rendszerint már túl késő. Marad az évekig tartó korrepetálás, csekélyke eredményekkel. A szülő számára pedig a tehetetlen düh és a csendes szégyenkezés. A tanulást meghatározó képességek az óvodás korban, ezen belül az 4-7 éves kor között fejlődnek a legintenzívebben a fejlesztéseknek is ekkor kellene történnie, mivel ebben az időszakban van a legnagyobb eredménye.

Az óvodáskorban elkezdett rendszeres iskola előkészítő foglalkozásokkal elkerülhetők a tanulási zavarok amik ma Magyrországon -statisztikák alapján- minden ötödik gyermek életét megkeserítik!

 

Az iskolaérettség kritériumai

 

1. Biológiai, fizikai, testi alkalmasság

  • Megfelelő testi fejlettség: a gyermek magassága minimum 110-120 cm, súlya a 18-20 kg. Ettől persze lehetnek eltérések, hiszen a szülők testméretei is befolyásolják gyermek alkatát, ám ha a gyermek jóval az átlag alatt marad, akkor fáradékonyabb lehet.
  • alakváltozás – a gyermek alakja megnyúlik, eltűnik a kisgyerekes pocak
  • elindult a fogváltás – az első tejfogak kihullnak, megjelennek a maradandó fogak, ami az idegrendszer érettségére és a megfelelő csontosodásra utal
  • megfelelő fizikai erőnlét és egészségi állapot – ami az iskolatáska cipelése, és az egy helyben ülés miatt fontos
  • látás, hallás megfelelően fejtett (esetleg korrigált)
  • kézdominancia – jobb, illetve balkezesség – felismerhető
  • a gyermek mozgása összehangolt – lábujjhegyen-, sarkon járás, egy lábon ugrálás, indiánszökdelés megy neki
  • a gyermek finom mozgása összerendezett – képes a váll, a csukló és az ujjak független mozgatására, ügyesen fogja a ceruzát, tud cipőt kötni

 

2. Pszichés alkalmasság

  • A gyermek várja az iskolát, készül rá, ez a játékaiban is megjelenik
  • érzelmileg kiegyensúlyozott, van önuralma
  • alkalmazkodik a szabályokhoz, képes elfogadni a felnőttek, a tanító irányítását, együttműködik a többiekkel
  • a rábízott feladatokat el tudja végezni, nem hagyja félbe
  • Kialakult a feladattudata. Elfogadja, hogy bizonyos dolgokat akkor is el kell végeznie, ha nincs hozzá kedve, ha fáradt vagy szívesebben játszana. Nem akar mindent azonnal, képes szükségleteit késleltetni, várni.
  • képes megfelelő kapcsolatot kialakítani a felnőttekkel és a gyerekekkel. Igényli a közösséget, oda beilleszkedik, betartja annak szabályait.
  • kudarctűrő képesség – nem veszíti el a kedvét, ha valami nem sikerül elsőre, ha ki kell javítania. Nem esik kétségbe, ha nem az övé a legszebb, a legjobb rajz elkészítés vagy feladatelvégzés.

 

3. Értelmi képességek:

  • Tartós figyelem – 15-20 percig leköthető a gyermek figyelme rajzolással, feladatlap kitöltéssel, színezéssel
  • Megfelelő emlékezet – versek, rövidebb meséket meg tud jegyezni és el tud mondani
  • Gondolkodása elvontabb, logikusabb – felismeri a rész-egész viszonyát, képes a lényeg kiemelésére, az összefüggések meglátására.
  • Az 1-10 számok között eligazodik, pontosan használja a több-kevesebb, kisebb-nagyobb fogalmát
  • Megfelelő beszédkészséggel rendelkezik – tiszta és érthető a hangképzés, gazdag szókinccsel és a nyelvtani szabályoknak megfelelően fejezi ki magát
  • Ismeri a saját testét, tisztában van a testrészek nevével és helyével
  • Jól tájékozódik térben és síkban. Nem okoz gondot a fent-lent, balra jobbra, előtt, mögött irány beazonosítása
  • Képes a sorminta folyatására, soralkotásra
  • Széleskörű ismeretekkel bír az őt körülvevő világról. Ismeri személyes adatait, családtagjai nevét, lakhelyét.

 

 

Tudta Ön hogy...

... gyermeke most fogékonyabb mint egy oxfordi professzor? Hat éves korig –az agyi érési folyamatok lezárulásáig- a gyermeki agy annyira képlékeny, hogy rengeteg olyan képességet lehet fejleszteni és megalapozni amelyek pár év múlva nagyon jól jönnek majd. 

Elérhetőségek

Gyermekbolygó Gyermekfejlesztő Központ
VESZPRÉM Fecske utca 10.

Tel.: 06 88 781 724
Mobil: 30 92 00 492
info @ gyermekfejlesztoveszprem .hu

Tovább »

 

 

KÉPAJÁNLÓ

Néhány fotó a Veszprémi Gyermekfejlesztő Központ életéből.

 

 

Legújabb bejegyzések

Gyermekbolygó Veszprém | Motor: WP | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Tartalom: Gyermekbolygó Családi Napközi és Magánóvoda | Statsztika: Awstats

Felhívjuk a figyelmet, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ. Fontos azonban tudni, hogy ezek semmilyen adatot nem tárolnak illetve küldenek az oldal látogatóiról vagy böngészési szokásairól, csak is az oldal használatát segítik. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!

2000 - 2018 © Gyermekfejlesztő Veszprém