Iskolaérettség

Gyermekfejlesztő Veszprém » Hasznos cikkek » Iskolaérettség

Iskolaérettség

 

Statisztikák szerint
minden negyedik-ötödik gyermek, tanulási, viselkedési zavarokkal küzd.

A szülők, ismerősök gyakran neveletlennek, rossznak, butának könyvelik el a másképpen viselkedő gyereket, akinek egész további életére kihat ez a megállapítás.

Pedig a figyelem, olvasás, írás, számolás zavara időben észrevéve kiküszöbölhető, megelőzhető!

Az ember egész életét alapvetően meghatározzák az alapvető képességek, illetve azok fejlettsége, összhangja. Négy alapvető képességet különböztetünk meg:

  • megismerő tevékenység (pl. figyelem, észlelés, gondolkodás stb.),
  • mozgás, ide tartozik pl. az egyensúly, gyorsaság, ügyesség,
  • beszéd,
  • szociális érettség, mely kategóriába tartozik az önkiszolgálás, illetve a viselkedés szabályainak betartása is.

Ezeken a képességeken nyugszik, lesznek-e a gyermeknek tanulási zavarai, milyen teljesítményt nyújt az iskolában, sportban, munkahelyén, milyen kapcsolatot alakít ki a többi emberrel.

Az iskolarendszer nehezen tolerálja a problémás gyerekeket. Aki az első pillanattól kezdve nem hozza a követelt szintet, csak komoly erőfeszítések árán vagy egyáltalán nem tudja behozni a lemaradást. Ezek a problémák motiválták a Képességfejlesztő Játszóház létrejöttét, melynek elsődleges tevékenysége a tanulási zavarok megelőzése.

Az iskolába lépéskor elkezdődik az olvasás, írás, számolás elsajátítása. Ehhez számos részfolyamat helyes működésére van szükség, méghozzá ezeknek önmagukban is és egymással összekapcsoltan is helyesen kell funkcionálniuk.
Vegyünk egy szemléletes példát: milyen képességek birtokában tudja helyesen leírni az elsőosztályos gyermek az asztal szót? A környezetben előforduló sokféle hanginger közül ki kell emelnie a lényeges információt, azaz a tanító néni beszédét, mindezt pontosan észlelve. Ismernie kell valamennyi beszédhangjának betűmegfelelőjét. Helyes ceruzafogással, megfelelő vonalvezetéssel és nyomatékkal kell tudnia leírni az elhangzottakat. Jól kell ismernie az irányokat (jobb, bal, fönt, lent, stb.) és a viszonyokat (alsó, középső, felső, mögötte, mellette, előtte, stb.) kifejező szavakat. Ezeket helyesen alkalmazva tudja odakanyarítani a hármas vonalközbe a betűket. Helyesen kell észlelnie (és produkálnia) a sorrendet, nehogy kihagyjon, betoldjon, felcseréljen betűket. Az irányok ismerete azért is szükséges, mert számolás, írás, olvasás közben balról jobbra, föntről lefelé haladunk.

A gyermekek lételeme, fő tevékenysége a játék, a körülöttük lévő világot, saját képességeiket, lehetőségeiket is játék közben ismerik meg. Ezért fontos, hogy a képességfejlesztés – tudatos irányítással – professzionális képességfejlesztő játékokkal történjen.

<< Vissza
Ajánljuk figyelmébe az alábbi hasznos információkat tartalmazó cikkeinket.

Elérhetőségek

Gyermekbolygó Gyermekfejlesztő Központ
VESZPRÉM Fecske utca 10.

Tel.: 06 88 781 724
Mobil: 30 92 00 492
info @ gyermekfejlesztoveszprem .hu

OM azonosító: 202815

Tovább »

 

 

KÉPAJÁNLÓ

Néhány fotó a Veszprémi Gyermekfejlesztő Központ életéből.

 

 

Legújabb bejegyzések

Gyermek Bolygó Veszprém | Motor: WP | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Tartalom: Gyermekbolygó Családi Bölcsőde és Magánóvoda | Statsztika: Awstats

Felhívjuk a figyelmet, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ. Fontos azonban tudni, hogy ezek semmilyen adatot nem tárolnak illetve küldenek az oldal látogatóiról vagy böngészési szokásairól, csak is az oldal használatát segítik. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!

2000 - 2018 © Gyermekfejlesztő Veszprém