Iskolásoknak

Jó az esze, sokat tanul, de még is rossz a bizonyítványa?

Ebben az estben valószínűleg a gyermek életét valamilyen tanulási zavar nehezíti.

 

Tanulási zavarnak

röviden összefoglalva azt a jelenséget nevezhetjük, amikor egy gyerek normális, átlagos oktatási körülmények között nem tud megtanulni írni, olvasni, vagy számolni, ha ezeken a területeken iskolai teljesítménye jelentősen elmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől. Amikor értelmi fogyatékosokról van szó, ezt könnyen elfogadja a környezet, de mikor normál vagy átlag feletti értelmi képességekkel rendelkező gyerek nem boldogul az iskolában, mind a szülők, mind a pedagógusok értetlenül és tehetetlenül állnak a probléma előtt.

 

A tanulási zavarok tünetei

A tanulási zavarok tünetei két fő csoportba sorolhatóak, teljesítmény- és viselkedésbeli jellegzetességeket különíthetünk el. A tanulási nehézségekkel küzdő gyermek figyelmetlen, könnyen elterelhető, munkái rendetlenek, rajzai csúnyák, összerendezetlen, ügyetlen a mozgása. Teljesítménye ingadozó. A viselkedésbeli tünetek nagyrészt másodlagosan, a teljesítménydeficit nyomán fejlődnek ki. A sok kudarc, meg nem felelés, a környezet felől érkező negatív értékelés az amúgy is nyughatatlan, szétszórt gyermeket agresszívvé teheti. Más esetben szorongóvá, visszahúzódóvá válhat, tétova és bizonytalan lesz.
Tervszerűen és egyénre szabottan kialakított célirányos fejlesztéssel javítani tudjuk tanulmányi eredményét, enyhíthetjük a kudarcok által megjelenő másodlagos tüneteket.

 

Mi a helyzet akkor, ha a gyermek képességei megfelelőek de mégsem tanul jól?

Ebben az esetben valószínűleg a tanulás módszerével van a probléma.
Számos egyetemista számol be arról, hogy csak egyetemi évei alatt sikerült a tanulást igazán hatékonnyá tennie, korábbi éveiben nehezen, nagy erőfeszítések árán, nem igazán örömmel tanult.

Pedig a tanulás módszereinek kialakulása már a kezdeti iskolás évekre datálódhatna. Sajnos ezeknek a tudatos átadása nem jellemzője a mai közoktatási eljárásoknak. Sok tanulási probléma, nehézség és a vele együtt járó sikertelenség megelőzhető lenne a tudatos, örömszerző tanulási módszerek minél korábban történő elsajátításával.

Programunk ezt kívánja elősegíteni a már kialakult tanulási szokások feltérképezésével, a személyre szabott tanulási módszerek ajánlásával és gyakoroltatásával.

Ne nyugodjunk bele, hogy gyermekünk számára a tanulás nehéz, örömtelen, mert a felfedezés, a kipróbálás öröme a gyermeki személyiség sajátja, csak mi magunk felnőttek „rontjuk el” a kényszerű, száraz gyakoroltatással, a sikerélmények, a gratuláló mosoly nem megfelelő mennyiségű nyújtásával!

Tudta Ön hogy...

... gyermeke most fogékonyabb mint egy oxfordi professzor? Hat éves korig –az agyi érési folyamatok lezárulásáig- a gyermeki agy annyira képlékeny, hogy rengeteg olyan képességet lehet fejleszteni és megalapozni amelyek pár év múlva nagyon jól jönnek majd. 

Elérhetőségek

Gyermekbolygó Gyermekfejlesztő Központ
VESZPRÉM Fecske utca 10.

Tel.: 06 88 781 724
Mobil: 30 92 00 492
info @ gyermekfejlesztoveszprem .hu

OM azonosító: 202815

Tovább »

 

 

KÉPAJÁNLÓ

Néhány fotó a Veszprémi Gyermekfejlesztő Központ életéből.

 

 

Legújabb bejegyzések

Gyermek Bolygó Veszprém | Motor: WP | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Tartalom: Gyermekbolygó Családi Bölcsőde és Magánóvoda | Statsztika: Awstats

Felhívjuk a figyelmet, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ. Fontos azonban tudni, hogy ezek semmilyen adatot nem tárolnak illetve küldenek az oldal látogatóiról vagy böngészési szokásairól, csak is az oldal használatát segítik. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!

2000 - 2018 © Gyermekfejlesztő Veszprém