Iskolásoknak

Jó az esze, sokat tanul, de még is rossz a bizonyítványa?

Ebben az estben valószínűleg a gyermek életét valamilyen tanulási zavar nehezíti.

 

Tanulási zavarnak

röviden összefoglalva azt a jelenséget nevezhetjük, amikor egy gyerek normális, átlagos oktatási körülmények között nem tud megtanulni írni, olvasni, vagy számolni, ha ezeken a területeken iskolai teljesítménye jelentősen elmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől. Amikor értelmi fogyatékosokról van szó, ezt könnyen elfogadja a környezet, de mikor normál vagy átlag feletti értelmi képességekkel rendelkező gyerek nem boldogul az iskolában, mind a szülők, mind a pedagógusok értetlenül és tehetetlenül állnak a probléma előtt.

 

A tanulási zavarok tünetei

A tanulási zavarok tünetei két fő csoportba sorolhatóak, teljesítmény- és viselkedésbeli jellegzetességeket különíthetünk el. A tanulási nehézségekkel küzdő gyermek figyelmetlen, könnyen elterelhető, munkái rendetlenek, rajzai csúnyák, összerendezetlen, ügyetlen a mozgása. Teljesítménye ingadozó. A viselkedésbeli tünetek nagyrészt másodlagosan, a teljesítménydeficit nyomán fejlődnek ki. A sok kudarc, meg nem felelés, a környezet felől érkező negatív értékelés az amúgy is nyughatatlan, szétszórt gyermeket agresszívvé teheti. Más esetben szorongóvá, visszahúzódóvá válhat, tétova és bizonytalan lesz.
Tervszerűen és egyénre szabottan kialakított célirányos fejlesztéssel javítani tudjuk tanulmányi eredményét, enyhíthetjük a kudarcok által megjelenő másodlagos tüneteket.

 

Mi a helyzet akkor, ha a gyermek képességei megfelelőek de mégsem tanul jól?

Ebben az esetben valószínűleg a tanulás módszerével van a probléma.
Számos egyetemista számol be arról, hogy csak egyetemi évei alatt sikerült a tanulást igazán hatékonnyá tennie, korábbi éveiben nehezen, nagy erőfeszítések árán, nem igazán örömmel tanult.

Pedig a tanulás módszereinek kialakulása már a kezdeti iskolás évekre datálódhatna. Sajnos ezeknek a tudatos átadása nem jellemzője a mai közoktatási eljárásoknak. Sok tanulási probléma, nehézség és a vele együtt járó sikertelenség megelőzhető lenne a tudatos, örömszerző tanulási módszerek minél korábban történő elsajátításával.

Programunk ezt kívánja elősegíteni a már kialakult tanulási szokások feltérképezésével, a személyre szabott tanulási módszerek ajánlásával és gyakoroltatásával.

Ne nyugodjunk bele, hogy gyermekünk számára a tanulás nehéz, örömtelen, mert a felfedezés, a kipróbálás öröme a gyermeki személyiség sajátja, csak mi magunk felnőttek „rontjuk el” a kényszerű, száraz gyakoroltatással, a sikerélmények, a gratuláló mosoly nem megfelelő mennyiségű nyújtásával!

Tartalom: Gyermekbolygó Családi Bölcsőde és Magánóvoda | Tárhely: ATW | Motor: WordPress | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Statisztika: MonsterInsights Analytics| Spamvédelem: AKISMET + reCAPTCHA

Felhívjuk a figyelmét, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ és statisztikai adatokat gyűjt a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. Fontos tudni, hogy ezek az adatok névtelenek. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné ezt elfogadni, akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!


Az oldal használatával elfogadja az adatkezelési tájékoztatónkat. Az oldalt a Google ReCAPTCHA szolgáltatása védi, így a Google adatkezelési tájékoztatója és felhasználási feltételei is irányadóak.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply as well as our data privacy policy.

2000 - 2023 © Gyermekbolygó GyermekFejlesztő Központ