Konduktív pedagógia
A konduktív nevelés a conductio ’összefoglalás, rávezetés’ latin szóból ered. Ez a kialakított nevelési rendszer az aktív tanuláson alapszik, sokoldalúan fejleszti a személyiséget, az életkorhoz adekvát, speciálisan integrált nevelési folyamatot, illetve a tanulásvezérlést foglalja magába.
A foglalkozások komplex módon, egyéni célok kitűzése után kezdődnek. A mozgásfejlesztésen túl fejlesztjük a szenzoros (érzékelő) funkciókat, az értelmet, a kommunikációt, a szociális képességeket és az önellátási tevékenységek (öltözködés, étkezés stb.) tanulását is. A fejlesztés mindig a gyermek aktivitására épít, melyet játékos feladatokon keresztül érünk el.
A konduktív pedagógia megalkotójaként Pető András orvost, pedagógust tartjuk számon. A módszer, amelyet kidolgozott a központi idegrendszer károsodása miatt kialakult mozgássérültek (Cerebral paresis) fejlesztésére, oktatására és nevelésére specializálódott. Meggyőződése volt, hogy tartalmilag összehangolt, strukturált, módszertanilag egységes elvekre épülő speciális programok, foglalkozások biztosításával fejleszthető a mozgásuk. A nevelés folyamatában a mozgás fejlesztése nem egy elszeparált, külön álló feladat, hanem az a személyiség alakításának elengedhetetlen elemi része. Ezeket foglalkozásokat az egész személyiséggel, komplexen foglalkozó, speciálisan felkészített szakember, pedagógus a konduktor végzi. A konduktív pedagógia végső célkitűzése: a társadalomba való integrálás és az önellátásra való alkalmasság.
A program alapelve: a Cp-s személyt képessé kell tenni a tipikus, megszokott környezetben való életre, alkalmazkodásra. Az alapelv megvalósulásához konduktív feladatsort készítünk.
Hogyan alakítunk ki konduktív feladatsort?
Továbbá fontos, hogy a nevelési folyamatban bonyolult kölcsönhatásban van mind az ismeret- és tapasztalatszerzés, az érzelmi, az erkölcsi és az esztétikai nevelés.
Köztudott, hogy a minél korábban elkezdett fejlesztéssel látványosabb javulást lehet elérni, illetve bizonyított tény, hogy a konduktív pedagógiában részt vett gyermekek 1/3-a kedvezőbben fejlődik, mint bármely más módszerekkel fejlesztett Cp-sek.
Tartalom: Gyermekbolygó Családi Bölcsőde és Magánóvoda | Tárhely: ATW | Motor: WordPress | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Statisztika: MonsterInsights Analytics| Spamvédelem: AKISMET + reCAPTCHA
Felhívjuk a figyelmét, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ és statisztikai adatokat gyűjt a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. Fontos tudni, hogy ezek az adatok névtelenek. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné ezt elfogadni, akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!
2000 - 2023 © Gyermekbolygó GyermekFejlesztő Központ