Konduktív pedagógia

Konduktív pedagógia

A konduktív nevelés a conductio ’összefoglalás, rávezetés’ latin szóból ered. Ez a kialakított nevelési rendszer az aktív tanuláson alapszik, sokoldalúan fejleszti a személyiséget, az életkorhoz adekvát, speciálisan integrált nevelési folyamatot, illetve a tanulásvezérlést foglalja magába.

A foglalkozások komplex módon, egyéni célok kitűzése után kezdődnek. A mozgásfejlesztésen túl fejlesztjük a szenzoros (érzékelő) funkciókat, az értelmet, a kommunikációt, a szociális képességeket és az önellátási tevékenységek (öltözködés, étkezés stb.) tanulását is. A fejlesztés mindig a gyermek aktivitására épít, melyet játékos feladatokon keresztül érünk el.

A konduktív pedagógia megalkotójaként Pető András orvost, pedagógust tartjuk számon. A módszer, amelyet kidolgozott a központi idegrendszer károsodása miatt kialakult mozgássérültek (Cerebral paresis) fejlesztésére, oktatására és nevelésére specializálódott. Meggyőződése volt, hogy tartalmilag összehangolt, strukturált, módszertanilag egységes elvekre épülő speciális programok, foglalkozások biztosításával fejleszthető a mozgásuk. A nevelés folyamatában a mozgás fejlesztése nem egy elszeparált, külön álló feladat, hanem az a személyiség alakításának elengedhetetlen elemi része. Ezeket foglalkozásokat az egész személyiséggel, komplexen foglalkozó, speciálisan felkészített szakember, pedagógus a konduktor végzi. A konduktív pedagógia végső célkitűzése: a társadalomba való integrálás és az önellátásra való alkalmasság.

A program alapelve: a Cp-s személyt képessé kell tenni a tipikus, megszokott környezetben való életre, alkalmazkodásra. Az alapelv megvalósulásához konduktív feladatsort készítünk.

 

Hogyan alakítunk ki konduktív feladatsort?

  • Szükségszerű egy előzetes állapotfelmérés.
  • Szakvéleményben megfogalmazott célok mentén halad.
  • Személyre szabott, amennyiben csoportban történik differenciálás módszerét alkalmazzuk.
  • Célja: gyermek felkészítése a hétköznapi életre az agy tanulékonyságának kihasználásával, illetve új agyi kapcsolatok létrehozásával.
  • Felépítése:
  • hétköznapi mozgásformák részletekre bontása, majd ezen kis részletek megtanítása
  • Fekvő, ülő, álló helyzetből induló hely – és helyzetváltoztatás tanulása
  • Életviteli, önellátáshoz szükséges tevékenységek gyakorlása

 

Továbbá fontos, hogy a nevelési folyamatban bonyolult kölcsönhatásban van mind az ismeret- és tapasztalatszerzés, az érzelmi, az erkölcsi és az esztétikai nevelés.

Köztudott, hogy a minél korábban elkezdett fejlesztéssel látványosabb javulást lehet elérni, illetve bizonyított tény, hogy a konduktív pedagógiában részt vett gyermekek 1/3-a kedvezőbben fejlődik, mint bármely más módszerekkel fejlesztett Cp-sek.

 

 

 

Tartalom: Gyermekbolygó Családi Bölcsőde és Magánóvoda | Tárhely: ATW | Motor: WordPress | Sablon: Netstilus | Kinézet: K@tilla | Statisztika: MonsterInsights Analytics| Spamvédelem: AKISMET + reCAPTCHA

Felhívjuk a figyelmét, hogy az oldal „cookie”-kat (sütiket) használ és statisztikai adatokat gyűjt a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. Fontos tudni, hogy ezek az adatok névtelenek. Weboldalunk használatával Ön beleegyeik a cookie-k használatába. Ha mégsem szeretné ezt elfogadni, akkor az internetböngésző beállításainak megváltoztatásával a sütik küldése letiltható!


Az oldal használatával elfogadja az adatkezelési tájékoztatónkat. Az oldalt a Google ReCAPTCHA szolgáltatása védi, így a Google adatkezelési tájékoztatója és felhasználási feltételei is irányadóak.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply as well as our data privacy policy.

2000 - 2022 © Gyermekbolygó GyermekFejlesztő Központ